Jak wygląda naprawa urządzeń gastronomicznych?

naprawa urządzeń gastronomicznych

Zepsute urządzenie gastronomiczne może spowodować przestój lokalu. Naprawa urządzeń gastronomicznych powinna być zatem szybka i skuteczna. W przypadku awarii warto skorzystać z profesjonalnych usług serwisowych oferowanych przez ekspertów. Jak zatem wygląda naprawa sprzętów gastronomicznych?

Szybkie zgłoszenie serwisu i duża ilość informacji to połowa sukcesu

Zgłaszając serwis postaraj się dokładnie opisać występujące problemy oraz podać jak najwięcej przydatnych informacji na temat zepsutego urządzenia.
Oto kilka przykładowych, ale bardzo pomocnych informacji dla serwisantów:

  • Marka i model urządzenia (lub zdjęcie, jeżeli nie wiemy co to za urządzenie)
  • Dokładny opis usterki (czy urządzenie się grzeje, hałasuje, drga, nierówno wypieka, itp.)
  • Czy są podłączone inne urządzenia i czy ich praca ma wpływ na urządzenie, które zgłaszamy?
  • Gdzie zostało podłączone urządzenie/w jakim miejscu stoi?
  • Czy ma zapewnioną odpowiednią cyrkulację powietrza?

Czy można naprawić urządzenie gastronomiczne przez telefon?

Często podczas pierwszej rozmowy mogą się zdarzyć nawet banalne pytania, np. czy urządzenie jest podłączone do sieci? Albo czy urządzenie jest wypoziomowane?.Niestety zdarza się również, że osoby obsługujące urządzenia nie zostały przeszkolone z ich użytkowania i konserwacji. W takim przypadku osoba przyjmująca zgłoszenie serwisu, jeżeli zostanie o tym poinformowana, może zasugerować przyczynę nieprawidłowego działania i pomóc rozwiązać problem przez telefon. Szczególnie dotyczy to urządzeń wyposażonych w sterowniki – wyświetlacze, które informują o błędach (np. lodówki, witryny czy kostkarki).

Jak wygląda naprawa urządzeń gastronomicznych?

Jeżeli urządzenie można naprawić na miejscu, to czas naprawy zależy od usterki. Pamiętajmy jednak, że profesjonalny serwisant nie podejmie się naprawy, jeśli mogłaby ona przynieść szkody na mieniu klienta lub zagrażać życiu i zdrowiu innych pracowników oraz gości lokalu. Przykładem może być źle wykonana instalacja elektryczna, która uniemożliwia poprawne działanie i naprawę urządzenia.

Jeżeli serwisant nie może naprawić usterki w lokalu, to powinien zabrać urządzenie do serwisu. Warto wówczas zwrócić uwagę na sposób w jaki urządzenie zostanie zabrane i przetransportowane. Ma to duże znaczenie, na przykład w przypadku ekspresów do kawy. Niepoprawnie zapakowane, przewiezione, czy przechowywane w czasie zimy, mogą ulec poważnemu zniszczeniu na skutek zamarznięcia wody znajdującej się w ich wnętrzu.

Jak dbać o wyposażenie na co dzień?

Każde wezwanie serwisu podwyższa koszty prowadzenia lokalu. Dlatego warto na bieżąco dbać o urządzenia, dzięki czemu będą się rzadziej psuły i jednocześnie dłużej nam służyły, zupełnie jak z samochodem. Używanie zgodnie z zaleceniami i przeznaczeniem oraz serwisowanie go na czas sprawi, że będzie niezawodny i gotowy do pracy. Warto dbać o ciągłość pracy urządzeń gastronomicznych, bo większość z nich jest przystosowana jest do ciągłej pracy. W przypadku dłuższego unieruchomienia czy przestoju należy je dokładnie sprawdzić przed ponownym włączeniem. Na przykład po kilkudniowym wyłączeniu urządzenia spowodowanym zamknięciem lokalu.

Warto zaufać ekspertom w kwestii naprawy urządzeń gastronomicznych

Jeśli zdecydujesz się na naprawę urządzenia gastronomicznego polecamy wybrać dobrą firmę serwisową. Otrzymasz wówczas gwarancję, że Twój sprzęt zostanie naprawiony na najlepszych i dobrze dobranych częściach zamiennych. Dodatkowo korzystając ze stałej obsługi jednej firmy serwisowej możesz liczyć na przypomnienie o przeglądach, informacje o czasie wymiany filtrów, lub podpowiedź, że wkrótce zbliży się czas czyszczenia np. skraplacza. Taka pełna opieka zapewni ciągłą pracę urządzeń. Jeżeli potrzebujesz pomocy w naprawie urządzeń gastronomicznych, zapraszamy do kontaktu.