Serwisant urządzeń gastronomicznych – na czym właściwie polega jego praca?

serwiant urządzeń gastronomicznych nenpo

Technik lub serwisant urządzeń gastronomicznych to najprościej mówiąc osoba, która jest gwarantem naszego spokojnego snu podczas nieprzerwanej pracy naszego lokalu gastronomicznego. Nie jest to stwierdzenie na wyrost, ponieważ każdy, kto miał nieprzyjemną okazję zmierzyć się z awarią kluczowych urządzeń w lokalu, wie jak nawet najmniejszy przestój w pracy, wpływa na straty oraz nastroje Klientów.

Czym zajmuje się serwisant urządzeń gastronomicznych?

To właśnie dzięki usługom serwisanta urządzeń gastronomicznych możemy mieć pewność, że nasze urządzenia działają należycie i przechodzą pozytywnie każdy przegląd. W przypadku usterki to właśnie od szybkiej reakcji i obszernej wiedzy serwisanta zależy, jak szybko nasza działalność gastronomiczna wróci do pełnej funkcjonalności. Między realizowaniem obowiązkowych przeglądów a doraźnymi i nagłymi naprawami urządzeń, serwisant może nam również pomóc przy zakupie nowych urządzeń. Dzięki swojemu doświadczeniu pomoże odpowiedzieć na pytanie, czy niezbędny jest nam zupełnie nowy sprzęt, czy może odpowiednio serwisowane i przetestowane urządzenie używane sprawdzi się równie dobrze, a pozwoli zmniejszyć koszty prowadzenia biznesu.

Zaufanie i oczekiwania wobec serwisanta.

Na pewno ważne jest, aby od początku działalności naszymi urządzeniami zajmował się jeden serwisant lub jedna firma, która prowadzi odpowiednią ewidencję urządzeń i prowadzonych w nich prac konserwujących oraz napraw. Dzięki temu nabierzemy zaufania, że osoba odpowiedzialna za poprawne funkcjonowanie naszych urządzeń zna je na wylot. Będziemy mogli liczyć na wcześniejsze ostrzeżenie o ewentualnych usterkach, które grożą nam w przyszłości czy nawet zaplanować konkretne naprawy lub wymiany z odpowiednim wyprzedzeniem. 
Z czasem, gdy możemy zapomnieć o choć jednym temacie związanym z prowadzeniem własnego lokalu, naprawdę doceniamy tak fachową opiekę.

Często do serwisantów urządzeń gastronomicznych podchodzimy jak do ratowników medycznych, na których w pełni polegamy i oczekujemy ich przybycia możliwie szybko. Szczególnie gdy walczymy z awarią urządzeń chłodniczych przy upałach sięgających 40 stopni w cieniu i ryzykujemy utratą dużych ilości towaru. W takich przypadkach warto dodatkowo ułatwić pracę serwisanta i już podczas zgłaszania usterki opisać możliwie dokładnie zdarzenie, które miało miejsce oraz sytuację, jaką zastanie na miejscu. Ułatwi to na pewno pracę i pomoże szybciej usunąć usterkę wpływającą niekorzystnie na naszą działalność. 
Utrzymanie dobrych relacji z koordynatorem serwisu lub bezpośrednio z serwisantem na pewno zagra na naszą korzyść.

Poszukujesz kompleksowej obsługi serwisowej? Skontaktuj się z nami.